Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ

 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Για να κάνουμε περιγραφή χρησιμοποιούμε ΕΠΙΘΕΤΑ.
Ας δούμε ένα ενδεικτικό ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

1 ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Ποιόν θα περιγράψω; 
Όνομα - Ηλικία - Επάγγελμα - Καταγωγή
Γιατί διαλέγω αυτό το πρόσωπο; 
Από πού τον γνωρίζω;
2. ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Γενικά χαρακτηριστικά: Ψηλός, κοντός, μέτριος, γεμάτος, παχουλός, ευτραφής, εύσωμος, κανονικός, γυμνασμένος, αγύμναστος, μελαμψός, μαυριδερός, με άσπρο δέρμα, ροδαλός
Ανάστημα
: ψηλός, γεροδεμένος, αδύνατος
Χαρακτηριστικά προσώπου: 
πρόσωπο:Μακρόστενο, ωοειδές, στρογγυλό, τετραγωνισμένο, ωχρό, ροδαλό, υγιές, χλωμό, όμορφο, γερασμένο, καθαρό, με γυαλιά, με μουστάκι/μούσι (ίσιο, στενό, μικρό, φουντωτό, ψαλιδισμένο, χτενισμένο, μαδημένο), ξυρισμένος, αξύριστος, με φαβορίτες
μαλλιά: 
Ξανθά, κόκκινα, καστανά, μαύρα, φαλακρός, γκρίζα, πυκνά, αραιά, με χωρίστρα, ίσια, σγουρά, λαμπερά, καλοχτενισμένα, αχτένιστα,
λυτά, με κοτσίδα, με αλογοουρά, με φράντζες, με μπούκλες, άλουστα,
Απεριποίητα, περιποιημένα,
μάτια: 
Μικρά, μεγάλα, στρογγυλά, αμυγδαλωτά, σχιστά, πεταχτά, βαθουλωτά, πράσινα, μαύρα, μελιά, γαλανά, καστανά, κουρασμένα, φωτεινά, εκφραστικά,  δακρυσμένα, λυπημένα, κοκκινισμένα, χαρούμενα, με πυκνά/αραιά φρύδια
μύτη:
Μεγάλη\μικρή, γαμψή, ίσια, κυρτή, λεπτή, μακριά,  καλοσχηματισμένη, χοντρή, πλακουτσωτή, με φακίδες
στόμα /χείλια:
 
Μεγάλο, μικρό, στενό, φαρδύ, με λεπτά / στενά / σαρκώδη χείλη, ωραίο / γεμάτο / ειρωνικό χαμόγελο

Χαρακτηριστικές κινήσεις
Τρόπος ομιλίας: γλυκομίλητος, αυστηρός
Ντύσιμο: Μοντέρνο, συντηρητικό, απλό, με έντονα / σκούρα / φωτεινά χρώματα, εκλεπτυσμένο, με γούστο, καθημερινό, αθλητικό, σπορ, επίσημο, ατημέλητο, στολή, συνηθισμένο, ασυνήθιστο, χειμερινό, καλοκαιρινό, ελαφρύ. εκκεντρικό
ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ
Προτερήματα και Ελαττώματα: Νευρικός, απότομος, ευέξαπτος, επιθετικός, ήπιος, ιδιότροπος, βολικός, γκρινιάρης, φιλικός, πρόσχαρος, απλός, ευγενικός, τίμιος, ηθικός, ύπουλος, ευχάριστος, δυσάρεστος, καλοπροαίρετος, κακοπροαίρετος, κακόβουλος, συγκαταβατικός, ήρεμος, συμπονετικός, μυστηριώδης, ειλικρινής, ενδιαφέρων, φιλόδοξος, φιλότιμος, εγωιστής, εκδικητικός, πονηρός, ευκολόπιστος, αφελής 

Χόμπι - Ασχολίες: αθλητισμός , μουσική , ποδήλατο , παιχνίδια
ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΘΥΜΑΜΑΙ
3. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Τι μου κάνει μεγαλύτερη εντύπωση σ’ αυτό το πρόσωπο; 
Τι άλλο ξέρω γι’ αυτόν;
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
συμπάθεια, συμπόνια, ευγνωμοσύνη, εμπιστοσύνη, αγάπη, ενδιαφέρον

Η καλύτερή μου φίλη
Η Μυρσίνη ήρθε φέτος για πρώτη φορά στο σχολείο µας και είναι φοβερός τύπος. Είναι έξι µήνες µικρότερή µου, δηλαδή είναι εντεκάµισι ετών.
Οι γονείς της έχουν νοικιάσει ένα πανέµορφο σπίτι µε µεγάλο κήπο πίσω από το ταχυδροµείο. Kάθε µέρα στο σχολείο είµαστε αχώριστες.
Όταν τη βλέπεις για πρώτη φορά, σε κερδίζει αµέσως το  φωτεινό της χαµόγελο και τα κατάµαυρα, γελαστά µάτια της. Είναι αρκετά ψηλή για την ηλικία της και πολύ λεπτή.
Τα  µαλλιά  της  είναι  µαύρα  και  σχηµατίζουν  στις  άκρες τους µικρές µπούκλες. Συνήθως τα χτενίζει αλογοουρά, αφήνοντας  δύο  µικρές  τούφες  να  πέφτουν  χαριτωµένα στο πλατύ µέτωπό της.

Είναι πολύ ειλικρινής και φιλική στις σχέσεις της µε τους άλλους.  Έχει  καταφέρει  σε  µικρό  χρονικό  διάστηµα  να γνωριστεί µε όλους τους συµµαθητές µας και να κερδίσει την αγάπη µας. Νοιάζεται πολύ για τους άλλους και, όταν καταλάβει πως κάποιος είναι στενοχωρηµένος, προσπαθεί µε έναν καλό λόγο ή ένα αστείο να τον κάνει να ξεχάσει, έστω και για λίγο, το πρόβληµά του. Μερικές φορές βέβαια θυµώνει, αλλά όχι άδικα. Αυτό που την ενοχλεί πάρα πολύ είναι όταν κάποια µεγαλύτερα παιδιά προσπα-θούν  να  κάνουν  τον  σπουδαίο  στα  µικρότερα.  Τότε  η Μυρσίνη γίνεται αγνώριστη. Το χαµόγελό της σβήνει, τα µάτια  της  πετούν  σπίθες,  αλλά  και  πάλι  προσπαθεί  να κρατήσει την ψυχραιµία της και να βρει λύση µε τη συζήτηση κι όχι µε τσακωµούς.

Μόνο µια φορά δεν τα κατάφερε να µείνει ψύχραιµη. Ορισµένοι συµµαθητές µας άρχισαν να µας ενοχλούν και, πάρ’ όλο που τους ζητούσαµε να σταµατήσουν, εκείνοι συνέχιζαν το «αστείο» τους. Η Μυρσίνη τότε δεν κρατήθηκε και είπε σε έναν από αυτούς: «Μα καλά, τόσο ανόητος είσαι; ∆εν καταλαβαίνεις πόσο ενοχλητικός γίνεσαι;».

Κουβέντα στην κουβέντα, ξέσπασε φοβερός καβγάς και η λύση δόθηκε από το δάσκαλό µας, που άκουσε προσεκτικά  τι  είχε  γίνει,  και  µέσα  από  τη συζήτηση  που  ακολούθησε καταλάβαµε όλοι, και οι «ενοχλητικοί» συµµαθητές µας αλλά και εµείς που αντιδράσαµε τόσο απότοµα, το σφάλµα µας.

Αυτό το περιστατικό µάς έκανε να δεθούµε πολύ και να  γίνουµε πολύ καλές φίλες. Συναντιόµαστε σχεδόν καθηµερινά και είτε διαβάζουµε µαζί είτε ακούµε µουσική είτε κάνουμε σχέδια για το µέλλον.